Comissions

Més informació sobre el funcionament de l’AMPA al document Tal com som.

  • Econòmica i de personal:
    • Elabora els pressupostos i en fa el seguiment econòmic durant el curs.
    • Fa la gestió i seguiment dels moviments bancaris.
    • Gestiona les incidències econòmiques que vagin sorgint, ja sigui amb els proveïdors externs com amb les famílies de l’Escola.
    • Revisa els contractes amb les empreses i el personal contractat.
    • Gestiona i fa el seguiment d’empreses i personal, ja sigui directa o indirectament.
    • La tresoreria de l’AMPA ha de comptar amb un fons de maniobra igual o superior al 5% del pressupost anual.
  • Adults i participació:
    • Organitza les activitats adreçades als pares i mares o a les famílies en general:
    • Escola de Pares. Xerrades/conferències al voltant d’algun tema referent a l’educació dels nostres fills i filles. Cal triar el tema, posar una data i localitzar un conferenciant.
    • Participació a les reunions d’AMPA del Districte, coordinadora d’AMPAs de Les Corts.
    • Venda de llibres per Sant Jordi. Recollida, revisió i venda de llibres de segona mà, preparació de la parada… Els beneficis es lliuren a l’Escola per a l’adquisició de llibres nous per la Biblioteca.
  • Comunicació i tecnologia:
    • Elaboració i seguiment de la pàgina web de l’AMPA.
    • Suport tècnic a l’Escola sempre que sigui possible.
    • Col·laboració amb una comissió de mestres per a l’elaboració de la Revista de l’Escola.
    • Redacció i revisió periòdica de la normativa de funcionament de l’AMPA: Tal com som.

Si voleu difondre alguna activitat, notícia o informació de qualsevol tipus envieu un correu electrònic a: ampa-comissio-comunicacio@googlegroups.com. Per tal que tots tinguem clar què s’ha de publicar als mitjans de comunicació de l’AMPA s’han definit un criteris de comunicació que podeu consultar al Tal com som o al enllaç.

  • Menjador:
    • Contractació i coordinació del servei d’alimentació, tant supervisant els menús com el personal de cuina.
    • Seguiment amb la responsable de cuina d’incidències, ja sigui a nivell de l’empresa d’alimentació com a nivell intern.
    • Seguiment del curs i negociació amb l’empresa d’alimentació.
  • Escola Inclusiva:
    • Suport als alumnes amb necessitats educatives especials del tipus que sigui i acreditades per l’òrgan corresponen en el que fa referència a les activitats gestionades per l’AMPA.
    • Contractació de monitors de suport, d’estudiants d’integració social o similar en pràctiques…
    • Organització d’activitats de captació de recursos, com els Encants (recollida i selecció del material, preparació de la venda i les activitats complementàries, tramesa del material sobrant a organitzacions de caire benèfic…) o la venda de llibres nous per Sant Jordi.
    • Participació i organització d’altres activitats per a la integració.
  • Piscina:
    • Selecció i contractació de les instal·lacions.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
    • Coordinació amb la Comissió de Monitors.
  • Esports:
    • Selecció i contractació de les empreses responsables.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
    • Revisió del material disponible.
    • Coordinació de l’organització dels partits que es fan a l’escola.
    • Organització de jornades esportives.
  • Monitors:
    • Selecció i contractació de l’empresa responsable.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
    • Coordinació amb les Comissions de Piscina, Teatre i Menjador.
  • Música:
    • Selecció i contractació de l’empresa responsable de les activitats.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
    • Coordinació amb la Comissió de Monitors.
    • Col·laboració en l’organització dels concerts amb l’empresa responsable, conjuntament amb la Comissió d’Adults i Participació
  • Teatre:
    • Selecció i contractació del responsable de l’activitat.
    • Seguiment del funcionament de les activitats.
    • Resolució d’incidències.
    • Coordinació amb la Comissió de Monitors.
    • Col·laboració en l’organització de les representacions de final de curs.
  • Escacs:
    • Selecció i contractació de l’empresa responsable de les activitats.
    • Seguiment i resolució d’incidències.
  • Per una escola pública de qualitat:
    • Participar en totes aquelles iniciatives i moviments que es considerin que promouen la defensa per l’escola pública, catalana i de qualitat.
    • Actualment els membres de la comissió participen del moviment AMPAs Unides de Les Corts que integra totes les AMPAs de les escoles d’infantil i primària del districte. Aquest moviment té com a objectius:
      • Ser reconeguts com a membre de la comunitat educativa de Les Corts.
      • Mantenir reunions periòdiques amb el districte i el Consorci d’Educació de Barcelona i recollir les demandes de les diverses AMPAs.
      • Treballar per intentar mancomunar serveis entre diverses AMPAs del barri.
      • Ampliar la participació als Instituts de secundària.
      • Treballar conjuntament amb altres entitats del barri per donar resposta a diferents necessitats detectades, així com augmentar el teixit social al barri.
  • Comissió del bar
    • Encarregar-se del bar els dies dels Encants i durant les jornades que es cregui convenient.
  • Comissió Sostenibilitat i Camí Escolar
    • Gestió del camí escolar juntament amb 3 escoles més del barri
  • Comissió del Casal
    • Comissió mixta i temporal entre menjador i monitor per tal d’organitzar i supervisar la gestió del casal d’estiu.
  • Escola lliure d’assetjament i per una bona convivència
  • Escola Nova XXI
    • Comissió mixta AMPA i escola.
    • Seguiment de la participació de l’escola al projecte Escola Nova XXI. Aliança per un sistema educatiu avançat.
Anuncis