AMPAs Unides de Les Corts rep la Medalla d’Honor de Barcelona

AMPA unides samarretaL’Ajuntament de Barcelona atorgarà la medalla d’Honor de la ciutat a AMPAs Unides de Les Corts, reconeixent-ne la trajectòria i el compromís per construir una societat més humana i amable. La entrega, que tindrà lloc el dia 28 de novembre, es farà al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.

Què és AMPAs Unides de Les Corts? És una agrupació d’AMPAs de les escoles públiques d’Infantil i Primària del districte de Les Corts: Ausiàs March, Barcelona, Duran i Bas, Ítaca, Lavínia, Les Corts, Pau Romeva i Anglesola. El moviment va néixer al 2016 amb la finalitat de treballar de manera conjunta en la defensa de les escoles públiques del barri i dels seus valors, com el respecte, la solidaritat o la inclusió. AMPAs Unides és un espai de trobada on les famílies poden organitzar-se per donar resposta a totes les necessitats observades a cada una de les escoles del barri.

Els objectius que AMPAs Unides es planteja pel curs 2018-2019 són:

  • Integrar les AMPAs de les escoles de secundària públiques de les Corts al col·lectiu per tal de treballar amb objectius comuns al barri.
  • Continuar defensant l’escola pública i de qualitat.
  • Mantenir les reunions necessàries amb l’Ajuntament i el Consorci d’Educació per tal que es compleixin els terminis de construcció de l’Escola Anglesola i els acords sobre l’Escola Ausiàs March.
  • Treballar conjuntament amb altres entitats del barri per donar resposta a diferents necessitats detectades, així com augmentar el teixit social al barri.
  • Fomentar la integració de tots els alumnes i les seves famílies al barri de les Corts.

Des de la Junta de l’AMPA de l’escola hi som ben presents, assistint a les reunions amb la resta d’AMPAs i AFAs, compartint neguits i trobant-hi solucions. Recollint demandes i necessitats de les escoles per elevar-les, de manera conjunta, a les reunions amb el Districte i el Consorci d’Educació de Barcelona.

Per exemple, els temes tractats aquest mes a la reunió trimestral amb el Districte han estat :

  • Falta de manteniment de les instal·lacions per part del Consorci de Barcelona: inundacions a Escola Ítaca, mala instal·lació elèctrica a l’Escola Lavínia, falta de manteniment dels patis de l’Escola Les Corts, entre d’altres.
  • Adscripcions i manca de places a secundària.
  • Carència de transport públic a Institut Joan Boscà i Institut Ausiàs March.
  • S’han demanat xifres d’inscripcions, així com de les subvencions donades a l’escola pública i a la concertada.

En definitiva es tracta de teixir complicitats amb la resta d’AMPAs de Les Corts per tal de construir una Comunitat Educativa més forta i cohesionada al barri.

Enhorabona a totes i tots per la condecoració i a seguir treballant per l’escola catalana, pública i de qualitat!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s