Calor a les aules


Aquesta fotografia és la d’una aula de l’escola d’aquest dilluns 12 de setembre: marcava 30ºC de temperatura i 65 % d’humitat. Abans de marxar de vacances, es van arribar als 34ºC com a màxima de l’any dins de les nostres aules. El Reial Decret 1027/2007 estableix que les temperatures operatives han de ser de 22ºC a l’hivern i 24.5ºC a l’estiu.

Des del primer dia de curs les famílies seguim comentant aquest tema recurrent que continua generant malestar: la gran calor que es pateix a les aules de l’escola dificulta tant la tasca pedagògica del cos docent com l’aprenentatge de l’alumnat. A més, amb l’avançament de l’inici de curs s’ha ampliat el període en què tant l’alumnat com l’equip docent s’exposa a aquestes altes temperatures.

Degut a tot això, des de l’AFA Lavínia ens hem adherit conjuntament amb 150 altres AFAs i AMPAs i més de 40 direccions d’escola (entre les quals l’Escola Lavínia) a un manifest reclamant tant mesures urgents com de llarga durada, per solventar l’estrès tèrmic que es pateix a l’escola. Com a mesura urgent està prevista l’arribada de ventiladors aquesta mateixa setmana, però desconeixem altres detalls com l’abast: en farem seguiment per poder-vos informar.

En el manifest, s’apel·la a les disposicions mínimes de seguretat i salut als llocs de treball per demanar al Consorci d’Educació de Barcelona, entre d’altres temes que es defineixi un pla per instal·lar sistemes de renovació d’aire a totes les escoles de Barcelona, que es prenguin mesures d’urgència a les aules, i també als patis.

Posted in General